Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο Εργαστήριο Συντήρησης στην Ακαδημία Πλάτωνος, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2019, θέμα: «Τέχνες και Ψυχαγωγία: αναζητώντας τον ελεύθερο χρόνο». Οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων της Α΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αθήνας γνώρισαν την τέχνη της γλυπτικής μέσα από την επαφή τους με αυθεντικά αντικείμενα και την «τέχνη» της συντήρησης τους, όπως αυτή υλοποιείται σήμερα από την Εφορεία Αρχ/των Πόλης Αθηνών. Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες προετοιμασίας της επίσκεψης και σχεδιάστηκαν δραστηριότητες επέκτασης με στόχο τον εμπλουτισμό της εμπειρίας των μαθητών.
Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη σύγχρονη μουσειοπαιδαγωγική επιστήμη, η οποία δίνει έμφαση στη μάθηση αλλά και την ψυχαγωγία. Επιπλέον, στο σχεδιασμό του προγράμματος αξιοποιήθηκε η παιδαγωγική του ελεύθερου χρόνου, η οποία στοχεύει στην εκμάθηση της δημιουργικής διαμόρφωσης των δραστηριοτήτων του ελεύθερου χρόνου. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς τη δυνατότητα αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου μέσω της επαφής με τις τέχνες και η προσφορά ερεθισμάτων για μελλοντική αξιοποίηση των τεχνών στην καθημερινή ζωή.
Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε τέσσερις σταθμούς δραστηριοτήτων. Ο πρώτος σταθμός ήταν μια διαδραστική έκθεση, στην οποία τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα στάδια της συντήρησης ενός λίθινου αντικειμένου, από την ανασκαφή, στην αποθήκευση και την έκθεσή του στο μουσείο. Στον δεύτερο σταθμό τα παιδιά είδαν αυθεντικά λίθινα αντικείμενα και ενημερώθηκαν για τις εργασίες συντήρησης τους, με έμφαση στη διατήρηση και την προστασία των χρωστικών. Στον τρίτο σταθμό έκαναν παζλ, όπου προσομοιώθηκε η διαδικασία αναζήτησης συνανηκόντων λίθινων τμημάτων και στον τέταρτο σταθμό παρουσιάστηκαν τα λιθοξοϊκά εργαλεία και οι τεχνικές κατεργασίας του μαρμάρου.
Συντελεστές Βομβογιάννη Χ., Βουτσά Κ., Κόκκαλη Ελ., Πέρρου Γ.Φλουσκάκου Μ.
Ενεργός σύνδεσμος https://www.facebook.com/EHDaysGR/posts/2492286027483789/