Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθυνόταν σε παιδιά Δημοτικού με την οικογένεια τους και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2014, με θέμα «Οι συλλογές των μουσείων μας ενώνουν». Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι εξής: 1. Η ενημέρωση των συμμετεχόντων για τις εργασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν στο ψηφιδωτό δάπεδο από τις συντηρήτριες και τους συντηρητές της Εφορείας. 2. Η βιωματική προσέγγιση στα στάδια συντήρησης και κατασκευής ενός ψηφιδωτού δαπέδου. Συγκεκριμένα, η απόκτηση εμπειριών ως αφετηρία για μάθηση μέσα από την πράξη και με βάση την παιδαγωγική θεωρία του Dewey. 3. Η ανάδειξη της διαθεματικότητας των γνωστικών αντικειμένων μέσω της σύνδεσης με τη μουσική και τα εικαστικά.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε τέσσερα επίπεδα, τα οποία λειτούργησαν στο χώρο με τη μορφή σταθμών δραστηριοτήτων και πληροφοριών. Στον πρώτο σταθμό τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους γνώρισαν την ιστορία και τη συντήρηση του ψηφιδωτού δαπέδου, μέσα από φωτογραφίες και κατάλληλα επεξεργασμένα κείμενα και ανακάλυψαν τις εργασίες συντήρησης μέσα από συζήτηση και διαδραστικά παιχνίδια. Στο δεύτερο σταθμό τα παιδιά πραγματοποίησαν εικαστικές δραστηριότητες και στον τρίτο σταθμό μουσικοκινητικές δραστηριότητες, βασισμένες στα ζωγραφικά μοτίβα του ψηφιδωτού. Στον τέταρτο σταθμό τα παιδιά αποτύπωσαν τμήματα του ψηφιδωτού δαπέδου και κατανόησαν τη διαδικασία τεκμηρίωσης του. Μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων δόθηκε επαρκής χρόνος στα παιδιά και στους γονείς τους για να γράψουν τις εντυπώσεις τους στο βιβλίο επισκεπτών.
Συντελεστές Σχεδιασμός Βενάκη Μ. & Βομβογιάννη Χ., Υλοποίηση με τη συνδρομή των συντηρητών της Εφορείας
Ενεργός σύνδεσμος
https://www.athinorama.gr/child/1004281/paizontas_me_to_romaiko_psifidoto_tis_geitonias_mou/