Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο Εργαστήριο Συντήρησης στην Ακαδημία Πλάτωνος, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Συντήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2019. Με αφορμή την ανασκαφή της Εφορείας στο οικόπεδο όπου σήμερα στεγάζεται το 51ο Γυμνάσιο Αθηνών, οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων της Γ’ Γυμνασίου γνώρισαν την επιστήμη της συντήρησης και το πώς αυτή επιτελείται στο πλαίσιο της ανασκαφής, στο εργαστήριο, στην αποθήκη και στο μουσείο. Μέσα από την περιήγηση τους στη διαδραστική έκθεση που δημιουργήθηκε στον χώρο του Εργαστηρίου και εστιάζοντας σε ευρήματα από τη συγκεκριμένη ανασκαφή, ήρθαν σε επαφή με τα στάδια της συντήρησης ενός κεραμικού αντικειμένου, από την ανασκαφή μέχρι την έκθεση του στο μουσείο.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδέθηκε με τα μαθήματα της Ιστορίας και της Χημείας, ενώ σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις θεωρητικές προσεγγίσεις στη βιωματική μάθηση, δίνοντας έμφαση στην αυτενέργεια και την εξερεύνηση σε ένα πολυαισθητηριακό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε τρείς σταθμούς δραστηριοτήτων: Tη διαδραστική έκθεση, το σταθμό παρουσίασης των εργασιών συντήρησης και προσομοίωσης της διαδικασίας αναζήτησης συνανηκόντων τμημάτων κεραμικής μέσω του παζλ και το σταθμό αισθητικής αποκατάστασης, όπου παρουσιάστηκε και η διαδικασία που ακολουθείται για τη συγκόλληση των αντικειμένων.

Συντελεστές Βομβογιάννη Χρυσή, Βουτσά Κων/να, Κόκκαλη Έλλη, Πέρρου Γαρυφαλλιά

Ενεργός σύνδεσμος https://www.ssaette.gr/node/1824